Mantzaros Conservatory
Mantzaros Conservatory
the art of playing music



find us on facebook


Εφηβική Νεανική ΟπΕρΑ

Σεμινάριο Πιάνου με την Εφη Αγραφιώτη

ΣΧΟΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ

14203241_1969963599897122_2883898333631332756_n

1997-2017 20 ΧΡΟΝΙΑ ΩΔΕΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ

Εφηβική -Νεανική Ο π Ε ρ Α

Σχολή Μπαρόκ Βιολιού

 

Έτη φοίτησης:  2 ή 4  ανάλογα με το τεχνικό επίπεδο, αλλά και τη μουσική ωριμότητα-γνώση του μαθητή.

 

Στόχος μας είναι η ιστορική ερμηνεία έργων της εποχής του μπαρόκ, το εκπληκτικό και  άγνωστο – για την πλειοψηφία των βιολονιστών – ρεπερτόριο της οποίας,  εκτείνεται από τα τέλη του 16ου  έως τα μέσα του 18ου  αιώνα.

Οδηγοί μας  σ’ αυτό το δρόμο είναι τα παραδεδομένα γραπτά και οι συμβουλές μεγάλων δασκάλων, βιολονιστών και θεωρητικών του 17ου και 18ου  αιώνα.

Ανάμεσα σ’ αυτούς θα  ξεχωρίσουμε τους : Leopold Mozart, Daniel Merck, Francesco Geminiani, Giuseppe Tartini, Johann Joachim Quantz, Johann Mattheson, Gerog Muffat και Daniel Türk.

  Κάποια πολύ σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι τα εξής:

 

           Εξοικίωση με το μπαρόκ δοξάρι (βάρος, καμπυλότητα, χρήση και αντιμετώπιση).

 

  • Παραγωγή ήχου μέσω των εντέρινων χορδών. Ιδιαιτερότητες, δυνατότητες και περιορισμοί της  εντέρινης χορδής, χρησιμοποίηση των αρμονικών. Κατασκευαστικές και τεχνικές πληροφορίες για το όργανο και την συντήρησή του.

 

  • Εξοικίωση με το διαφορετικό κούρδισμα των χορδών και των διαστημάτων, σύμφωνα με τον τρόπο κουρδίσματος που ήταν σε χρήση κατά την εποχή του μπαρόκ (Α=415 ή και Α=465, στο πολύ πρώιμο ρεπερτόριο του μπαρόκ.)

 

  • Έμφαση σε: intonation, τρίλια- είδη τρίλιας, messa di voce, είδη αυτοσχεδιασμού, διάνθισης, αλλά και παραλλαγής της  μελωδίας, αναλόγως την αρμονία αλλά και φυσικά την χρονική περίοδο, τον συνθέτη και τη χώρα προέλευσής του, είτε το περιβάλλον όπου δημιούργησε.

 

  • Εισαγωγή και παρουσίαση της βασικής βιβλιογραφίας που αφορά στην ιστορική ερμηνεία. Μελέτη, δηλαδή, πηγών  μέσα από τις οποίες μπορούμε να γίνουμε κοινωνοί του πώς, του πότε και του γιατί  της μουσικής που μελετούμε.

 

  • Εκμάθηση της ρητορικής της μουσικής. Οι έννοιες  ρυθμός, κίνηση, μέτρο (Tactus) στην εποχή του μπαρόκ.

 

  • Συνεργασία με το μπάσσο κοντίνουο (τσέμπαλο,φορτεπιάνο και/ή μπαρόκ τσέλο, λαούτο) αλλά και βασικές γνώσεις για εναρμόνιση ενός ανάριθμου μπάσσου. Συμμετοχή σε μικρά αλλά και μεγαλύτερα μουσικά σύνολα.

 

 

  • Ανάγνωση παρτιτούρας facsimile και  διαφορετικών κλειδιών. Ικανότητα  prima vista αλλά και μετατροπίας σε άλλες τονικότητες, κάτι  που συνήθιζαν να κατέχουν οι βιολονίστες την εποχή του μπαρόκ.

 

ΔΙΔΑΣΚΕΙ 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ  ΜΗΛΙΩΡΗ

 

 

 

 

 

 


Σχολή Τσέμπαλου
Σχολή εκκλησιαστικού οργάνου
Σχολή Μπαρόκ Βιολιού
Σχολή Μπαρόκ Βιολοντσέλου
Σχολή Βιόλα Ντα Γκάμπα
Σχολή Θεόρβης
Σχολή Μπαρόκ Φλάουτου τραβέρσο
Σχολή Βιχουέλας, Αναγεννησιακής και Μπαρόκ κιθάρας
Σχολή Φλάουτου με Ράμφος
Σχολή Μπαροκ Τρομπέττας και Κορνέττου

Copyright 2012. Developed & Designed by Μουσική Διάδραση
Promotion by Music Interaction Web