Mantzaros Conservatory
Mantzaros Conservatory
the art of playing music



find us on facebook


Μουσικοθεατρικό παιχνίδι με την ΛΗΔΑ ΜΑΝΙΑΤΑΚΟΥ

ΑΦΙΣΑLeda Maniatakou7

ΣΧΟΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ

14203241_1969963599897122_2883898333631332756_n

Τμήμα Μουσικού Θεάτρου KISS ME,KATE

kiss me kate αντίγραφο

Διάδραση-Τεχνολογία-Προγραμματισμός Διδασκαλία: ΕΛΕΝΗ ΣΚΑΡΚΟΥ

SKARKOU_Mantzaros

ΠΑΛΑΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017 13.00-15.00

1997-2017 20 ΧΡΟΝΙΑ ΩΔΕΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ

Παλαιά Μουσική στόν κήπο

Αρχείο Επτανησιακής Μουσικής

   ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ     Σπυρίδων Χαλικιόπουλος Μάντζαρος γιος του Νικόλαου έζησε πολύ λίγο, από το 1821 έως το 1847, Αντώνιος Λιβεράλης(1814-1842) και ο αδελφός του Ιωσήφ Λιβεράλης (1820-1899) συνθέτης της όπερας  «Ρήγας Φεραίος» σε ποίηση Γερασίμου Μαρκορά, Σπυρίδων Ξύνδας (1814-1896) συνθέτης της 1ης σωζόμενης όπερας σε Ελληνικό λιμπρέτο Ο υποψήφιος Βουλευτής (1η εκτ. Κέρκυρα 1867- Αθήνα 14/3/1888), Δομένικος Παδοβάς (1817-1892) στενός συνεργάτης του Μάντζαρου ο οποίος έγραψε δύο όπερες, τρεις συμφωνίες και τέσσερις καθολικές λειτουργίες. Το 1870 τιμήθηκε από τον Πάπα Πίο τον Θ΄ με τον σταυρό του Αγίου Σιλβέστρου για της υπηρεσίες του ως οργανίστα του Καθολικού Μητροπολιτικού Ναού της Κέρκυρας. Οι Ελληνες Στράους  Ιωσήφ Καίσαρης (1845-1932) και ο αδελφός του Σπυρίδων Καίσαρης (1857-1946)  και η περίφημη οικογένεια Λαμπελέτ η οποία αριθμεί τουλάχιστον δέκα αξιόλογους μουσικούς. Η Βιβιέν Λαμπελέτ κόρη του Ναπολέοντα Λαμπελετ, και οι Κερκυραίες Αμαλία Ασπιώτη-Γενατά,  Αικατερίνη Δορία Προσαλέντη,  Ελένη Λάμαρη,  Ευφροσύνη Καποδίστρια, είναι oι πρώτες  Ελληνίδες  συνθέτριες. Ο πλέον ανεγνωρισμένος διεθνώς Ελληνας συνθέτης  της εποχής, υπήρξε ο μαθητής του Ξύνδα Σπυρίδων Σαμάρας (1861-1917). Γεννήθηκε στη Κέρκυρα όπου πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής, μετά πήγε στην Αθήνα και από το 1882 έως το 1886  σπούδασε σύνθεση με τον Leo Delibes στο Conservatoire στο Παρίσι. Το 1886 εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο το οποίο είχε ως ορμητήριο για να κατακτήσει, επί  26 χρόνια, την Ευρώπη. Oι 10 όπερες του παρουσιάστηκαν στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης. Με την ευκαιρία της πρώτης σύγχρονης Ολυμπιάδας (1896) συνέθεσε τον «Ολυμπιακό Ύμνο»[8] σε ποίηση Κωστή Παλαμά. Είναι ο  πρώτος Ελληνας συνθέτης που έργα του ηχογραφήθηκαν σε δίσκους. Η Επτανησιακή σχολή συνεχίζεται, με τη μετά Μάντζαρο γενιά,  από συνθέτες που ανήκουν σ’ αυτήν όχι μόνον από καταγωγή αλλά και στο ύφος, ήθος και μουσική διάλεκτο. Είναι  οι Λαυρέντιος Καμηλιέρης  (1874η5-1956) και ο Αλέξανδρος Γκρεκ (1876-1959). Μαλτέζικης καταγωγής Κερκυραίοι συνθέτες Ο Γκρέκ,  μεταξύ των άλλων έχει γράψει 3 όπερες Ανδρονίκη, Σέλευκος, Σεχραζάτ και 4 οπερέτες, Μυριέλλα, Καρμελίτα, Μανουελίτα, Η Θείτσα μας. Είναι ένας Ελληνας εμπρεσιονιστής και τα έργα του για πιάνο, είναι συγγενικά μ’ αυτά του Debussy  και περισσότερο του Fauré, ενώ διατηρούν τη δεξιοτεχνία και το εκτεταμένο αριστερό χέρι του Chopin. Επίσης ο Γεράσιμος Ρομποτής(1903-1987), Η Κόρη του φονιά,  όπερα (1η εκτ. Δ.Θ.Κ. 12/10/1985) και ο Σπυρίδων Δουκάκης(1886-1974),.  
 

Copyright 2012. Developed & Designed by Μουσική Διάδραση
Promotion by Music Interaction Web